פרויקט מיוחד • עולם הישיבות בבין הזמנים, מה קורה בקעמפים

    ישראל אוחיון | צילום: אילוסטרציה 1 Comment on פרויקט מיוחד • עולם הישיבות בבין הזמנים, מה קורה בקעמפים
    0:30
    16.05.24
    איתי גדסי No Comments on ברקע חוק הגיוס: מועצת החכמים מקימה ועדת ראשי ישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חופשת בין הזמנים נמצאת בשיאה וזה הזמן לברר מה קורה בקעמפים הגדולים בעולם הישיבות. כידוע ברוב הישיבות החסידיות ביטלו לא רק את הקעמפ אלא גם את חופשת בין הזמנים כולה, עקב המצב הביטחוני הקשה ששרר בארץ ולאחר קריאת מועצת גדולי התורה.

    לעומת זאת בישיבות הליטאיות עשו כהוראת הגראי"ל שטיינמן והוחלט להאריך מעט את זמן הקיץ לאחר ט׳ באב, וממש בימים אלה הם נופשים ומחליפים כח ב טיולים ומופעים במהלך הקעמפים השנתיים.

    בישיבות הספרדיות הדעה חלוקה בנוגע לקעמפים, אך באשר לחופשת בין הזמנים עשו כמעט כולם כדבריו של הראשל״צ שאמר ״חופשת בין הזמנים היא התרופה ליצר הרע, ושאיבת כוחות לזמן חורף״ ולכן כולם יצאו לחופשת בין הזמנים.

    בפרויקט מיוחד של אתר קול חי יצא ישראל אוחיון לבדוק מה קורה במספר ישיבות בולטות במיוחד במהלך בין הזמנים.

    ישיבת ׳מיר ברכפלד׳
    הקעמפ בישיבה כמעט בוטל אך לאחר שהלחימה נרגעה הוחלט לקיים את הקעמפ. בחורי הישיבה הגיעו לכפר סבא שם ישהו במשך שבוע שלם, במהלכו יתקיימו תחרויות פנימיות בין הוועדים. בנוסף יערך ערב שירה לכלל הבחורים בישיבה וקומזיצים בהשתתפות מוש מוש ווינטרוט.

    בהוראת הגראי"ל שטיינמן לא יתקיימו טיולים חיצונים פרט ליום אחד בו כלל ישיבות מיר (ברכפלד וירושלים) יגיעו לפארק המים שפיים.

    במהלך ימי הקעמפ הגיע ר״י פונוביז׳ הגרב"ד פוברסקי למסור שיעור חיזוק לבחורים, בסיום השיעור אמר הרב פוברסקי כי הגיע במיוחד לגאון הרב פרנקל לאחל לו ׳מזל טוב׳ ליום הולדתו.

    ישיבת ׳בית מתתיהו׳
    בבית מתיתיהו מתארחים בבאר יעקב במקביל לסניף השני של הישיבה (באר יצחק) בהוראת ראשי הישיבה הקעמפ השנה יהיה במסגרת פנימית ללא יציאות להרפתקאות חיצוניות.

    במהלך הקעמפ יתקיימו תחרויות פנימיות, בניהם מתקיימת תחרות הנקראת ׳הויי ישיבתי׳ זה השנה הרביעית ברצף. במהלך הקומזיצים והתחרויות התארחו אלי בן צור, ושימי לוזיני, בהמשך מתוכנן ערב שירה יחודי מסוגו להפתעת בחורי הישיבה.

    ישיבת ׳עטרת ישראל׳
    'עטרת' עורכת את הקעמפ השנתי שלה במסגרת מחנה ׳בני תורה׳ שנמצא בחיספין שברמת הגולן. גם שם לפי הוראת הרבנים ממעטים לצאת לפעילות חיצונית, אך מקיימים פעילות פנימית יחד עם משתתפי המחנה בראשותו של ראש הישיבה הרב ברוך מרדכי אזרחי. במהלך הקעמפ הגיע הראשל״צ יצחק יוסף ומסר שיחת חיזוק לבחורים.

    ישיבת ׳חזון נחום׳
    הישיבה הכלל חסידית מקיימת את הקעמפ שלה במוסדות מגדל אור שבמגדל העמק. במהלך הקעמפ התקיים סימפוזיון יחד עם הח״כים גפני ופרוש בנושא גיוס בני הישיבות. במהלך הימים לא יצאו הבחורים לפעילויות חיצוניות אלא יקיימו תחרויות פנימיות כמו בישיבות הליטאיות.

    ישיבת ׳אמרי דעת׳
    הישיבה יצאה לקעמפ בקיבוץ משגב שעל גבול לבנון ברמת הגולן. במהלך ימי הקעמפ יצאו הבחורים לפעילות חיצוניות כדוגמת קיאקים וטיולי ג׳יפים. במשך שלושה ימים נהנו הבחורים משלל פעילויות ותחרויות ספורט פנימיות בימי החופשה.

    ישיבת ויזניץ אלעד

    בישיבה לא קיימו קעמפ אך ערכו אירועים מיוחדים במסגרת הישיבה. בסימפוזיון שנערך השתתפו זקני החסידות בהנחיית טוביה פריינד, ובפאנל שירה ונגינה חסידית השתתפו יוסי גיל והמנגנים.

    ישיבות בית מאיר, חזון עובדיה, שבד״כ עורכות קעמפ מפואר ביטלו השנה את הקעמפ עקב המצב הביטחוני.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תיקון קל: הסניף של ישיבת בית מתתיהו הוא "מאור יצחק" – חמד ולא "באר יצחק". לא ידעתי שישבת חזון נחום וישיבת ויז'יניץ אלעד, הם מהישיבות הבולטות, יפה.